Langsing???

Hari ni..rase cam boring jer tunggu kul5..huhu pas ni ade latihan rmh sukan..kul5.jadi, eriey tak balik rmh..duk lam bilik guru..buat keje yg lum siap lg...

smbil2 duk termenung tuh ade laa info yg nk d share nge kekawan seme..yg baik kita jdkan tauladan..yg buruk kita jdkan sempadan..isskkk ade kaitan ker???kekeke

PETUA2...

KURUSKAN BADAN DGN BUAH PINANG
buah pinang dihiris tipis dan jemur hingga kering.tumbuk lumat menjadi serbuk. rendamkan semalaman 1/2 sudu teh ke dlm air pns dan mnm keesokan harinya dan petang bersama hampasnya. selama 2 mgu..insyaallah..bdn akan menjadi kurus dan langsing

KURANGKAN KADAR KOLESTROL
perah sedikit lemon dan campurkan dengan secamca teh myk zaitun. amalkan meminumnya 2 @3 hari sekali @setiap kali mengambil mkanan berkolestrol tinggi. kesannya akan dapat di rasai dlm ms smgu..Ia juga dpt menghilangkan pembentukan selulit.

BADAN RINGAN & BERTENAGA
Minum air rebusan serai n halia(yg d titik), kulit kayu mns n lada hitam. jika d amalkn meminum air rebusan ini pd waktu pagi. selain itu, untuk meningkatkn tenaga wanita, amalkn pengambilan 4bji tlor mentah sehari.

MENGELAK PROT BUNCET
Sekiranya anda mkn nasi,jgn d sulami dengan air. minum air stlh selesai mkn.sebaik-baiknye1/2jam - 3jam kemudiannye.

sumber:koleksi RAPI cabaran langsing keluaran khas

itu sahaja dulu stakat ini...mg dpt menjadi garis panduan utk semua..heheThumbsUp

p/s...kadang2 petua nih bleh pakai jgk..kdg2 hampeh jer...hiksss

:look::look::look::look:
~pasang tv tgk otromen, lps baca harap komen~

7 comments:

Mama Danish said...

wah baguih tuh petua..hehe nk wat malas..nape ek jd gtu???meh eriy kite pakat rajin amal petua..wah mesti anggun dan jelita gtu

diani said...

eriy...aku rajin...mmg sgt rajin...rajin baca & tgk org buat jer..hi..hi...
aku tunggu org yg bg petua ni buat dulu..

ateh... said...

hahahha.petua ni klu ikut memnag boleh berhasil.tpi klu sejam sekali dok mengunyah..payah jugak le.hahahahhaa

MaDihays{Ida} said...

erk, mmg teringin sangat nak langsing
tp kenapalaaa senang sgt nak tembun tp payah nak kurus..

eriey said...

lily..aku sajo menyedapkam hati bila bc petua..hehe nk buat mls!!

diani..mung mmg rajin pon!rajin blajar...aku nk buat mls wess...aku nk share joo..hahah

ateh..btol..btol..akak pon mmg tgk salu petua2 nih tp nk amalkn tuh susah sket..hikhik sb mkn byk!

madihays{ida}..nk langsing susah..nk kembang sgt senang..heheheh xper..jnji maintain tembam wakakaka

kass said...

dah kito makin nak keTUA ni payoh pulok nak kurus dih...makan koho lalu pulok tuss...aku dah lame tak diet..seksa kalu tak makan nih..

eriey said...

mc kass..olooo mun keh kurus dh..nk diet kemende nyo..hehe mkn jgn x mkn ahaks..

Post a Comment

Blog Widget by LinkWithin

Sekarang terdapat orang dalam talian...time kasih kerana melayari!! hits

Usia Blog Ummie eriey...

Daisypath Friendship tickers