buah 'khini'@kuini

Kenal takss buah nii??semua dh kenal kann..ini buah kuini..saje nk post kat sini..xdok krejo!!har har har ekceli buah ni bkn aku tanam @ beli yer ..ntah sape yg bermurah hati letak dekat tombol pintu rmh aku..masa tu aku tiada d rumah..che abe jo ado, tu pon che abe tak sedar ade org ketuk pintu ke hape...agak2 bahaya takk kalau aku makan???terliur nii..??kekekeke..aku harap sape yg bagi ni d murahkan rezeki yer..amiin...aku pkir positif jer..ape kate org..rezeki jgn d tolak musuh jgn d cari muahuahua
~pasang tv tgk otromen, lps baca harap komen~

19 comments:

Eyna's said...

Ehmmm....sdapnya buah kuini...nak2 bila di buat serawa...makan tak ingat dunia jwpnya...hehhehe...

Nur,Nura, Nurad, Yani said...

sedap tu buoh kuini buat colek. cicoh dgn kicap.

Aishah@Ariffin@Aqil said...

lama betui tak dgr buah kuini...dulu kat belakang umah atuk kite ade gak pokok nih...

Tirana said...

Kak Tirana suka buah kuini tapi dah lama tak makan..

Lan said...

lan biasa panggil buah kuinin kat jelebu.. hohoho campur ngan santan garam secukup rasa letak doyan.. mkn ngan nasi panas.. :D

ct as said...

buah khini?..huhu..x brape berehi lah.. :p

zueyie said...

blasah jer eriey..klau sakit perut p klinik,abis cite..rezeki datang menggolek tu namanya...ops silap.rezeki dtg dr tombol pintu...:D

Lan said...

buah kena hati-hati dengan getahnya.. kena cuci bersih2.. nanti leh kena gatal2... erk!! betul ker? hoho

Lan said...

pembetulan..

*buah ni

:D

fyzue said...

eyna..yamms sdap nye wat serawa...heh heh

eriey said...

nur,nura,nurad,yani..

ho dih..wat colek ptg2 best gakk..tp dh abes dahh heh heh

aisyah..tu laa..kalu duk kg byk buah nii..skrg jarang jo jumpaa.skali dpt..amik ko..xhingat dunia mkn muahuahua

eriey said...

tirana
akak suka yer..kat kg jarang jumpa buah ni..kena musim dia baru ade..tu yg terliur tuhh..hikhikh

eriey said...

Lan..
ooo org jelebu..ye ke??buah kuinin boleh mkn nge nasik deh..wahh bleh wat menu baru ni ekkekeke

haa..tahu yg getah dia gatai..seb baik tak kena getah ekk kalo tdk abess gatai cam kurapp!!hohoho

eriey said...

ct as..tk brehi deh..eriey tk brehi sgt tp dh ade org bagii percuma tu sero brehi pulok ngeh ngeh mcm hagemaru la pulok har har

eriey said...

zueyie..lawak laa zue..ho dih..kalu sakit prot cpt2 g kenek..heh heh rezeki ku d tombol pintu..hahaha

Dhada said...

Betul3 .. rezeki jgn ditolak . Hehe
Tp dhada kurang suka buah ni, suka lg mangga ;)

eriey said...

dhada..
tu laa rejeki jgn tolak deh..
buah mangga xyah citer laa..mmg sodappp!
kalo laa bg buah mangga skali kan best..
har har har

Aku dan Sulaman said...

buah kuini mmg sdp..raser nye kuat berbanding mangga lain..slalu mkn masa kecik2 dlu..he..

eriey said...

aku dan sulaman..

kalo skali skala mkn mmg sdap..tp mangga lg sdap kan..hhehe..ms kecik seme mkn..he he

Post a Comment

Blog Widget by LinkWithin

Sekarang terdapat orang dalam talian...time kasih kerana melayari!! hits

Usia Blog Ummie eriey...

Daisypath Friendship tickers