bersama pelajar 5A smk bera


Sabtu..(11-08-2007)..saya dan warga pendidik kelas 5A smk bera telah mengadakan satu program yang selalu diadakan oleh pelajar2 d tahun akhir iaitu sehari bersama pelajar kelas 5A..biasenye setiap kelas adakan jamuan d dlm kelas, restoran,hotel dll tapi kali ini kami buat BBQ d Turtle Santuary,Cherating,Pahang.tempatnya best,tepi pantai dan dah ade tempat khas utk BBQ,mandi dan khemah..package!


Seawal 7pg kami bertolak ke cherating..aku dan 2 org kawan yg lain naik kereta..follow diorang dgn bas.sebelum sampai ke Santuary penyu tu aku merewang ke Giant,Kuantan dulu hehe ingat nk shopping tp xbleh..ptg nanti ade part bleh shopping..sabar2..tepat jam 12.30pm aku sampai d Turtle Santuary ..sepatutnya aku kena smpai kul10.30 tp terlewat 2 jam..hehe aku lambat sb jln jem..maklumlah aku masuk bandar kuantan..xpelah..nak buat cmne kan..perut aku mula berkeroncong..aku mula la mencari makanan yg bebudak ni bawak..dptle nasi goreng...2pinggan aku habis..haha then kami pun bersiap ,menghidupkan api utk BBQ..ade ayam, udang, hotdog,jagung d byk lagi..














1jam kemudian kami menjamu selera..makan sebanyak yg mungkin..hehe slps itu, bebudak meneruskan acara bermain d pantai dll...(membina istana pasir)!!!!!!anak2 bermain layang2, angkut pasir dll hehe














pada jam 4ptg kami bertolak ke Pantai Cherating utk membeli cenderahati, t-shirt dll sebagai kenang-kenangan..1/2 jam jer.then kami ke Pantai Balok utk bersantai jap sambil ambik gmbr..cantik pantai Balok..landai jer..bleh ler bersantai bersama family nanti..pastu aku ke masjid mandi,solat dan tukar pampers haziq..hehe

selepas itu bebudak ke Megamall,Kuantan..tapi aku ke Teluk Cempedak untuk makan angin hehe..sempatler aku bersantai kat situ 1jam..ramai orang masa tuh..
then masa utk bershopping telah tiba aku ke Kuantan Parade, Mydin, Megamall n Parkson...masa ni aku dah kepenatan tapi semangat nk bershopping tetap ade dlm diri aku..hehe lebih kurang jam 9mlm kami bertolak pulang ke rumah dan sampai tepat jam 12.00mlm sb berhenti mkn dll.itulah destinasi kami sekeluarga minggu ini...minggu depan Balik Kampung yehyeh
~pasang tv tgk otromen, lps baca harap komen~

1 comments:

pahlawan said...

ermmmmmmmmmmm
tak mau komen panjang2
cuma satu ja,,,, anak cikgu,,,,,,
comel la
huhu

Post a Comment

Blog Widget by LinkWithin

Sekarang terdapat orang dalam talian...time kasih kerana melayari!! hits

Usia Blog Ummie eriey...

Daisypath Friendship tickers